Jedan od najboljih opisa Interneta kaže da je on “površan, senzacionalan, trivijalan i uglavnom netočan…” Bilo tko može otvoriti web stranicu, Facebook profil ili blog, Može pridonositi na svoj poseban način kroz fotografije, video i tekst na koju god temu poželi. U moru površnog sadržaja teško je pronaći onaj koji svojom kvalitetom zaslužuje našu pažnju.
No i u ovom slučaju nam pomažu tražilice. Njihovi algoritmi za rangiranje stranica su alat za nagrađivanje dobrog sadržaja. Ako neka stranica svojom kvalitetom sadržaja ne zaslužuje posjete s tražilica onda ih neće ni dobiti. Prilično djelotvorna mjera. No tražilice nisu u stanju detaljno pregledati sav sadržaj pa je fokus njihove pažnje pao na one stranice koje znatno utječu na život korisnika. Posebno na njihovu sreću, zdravlje i bogatstvo. Takve stranice spadaju u kategoriju YMYL. Algoritmi koji se primjenjuju na stranice u ovoj kategoriji stroži su od klasičnih algoritama.
YMYL pojam se prvi put pojavljuje u piratskoj verziji Google rater dokumenta 2014 godine a svoju potvrdu dobiva i u prvom javnom Google Rater dokumentu objavljenom 2015 godine. Od YMYL stranica Google očekuje pridržavanje najviših standarda jer su to stranice koje mogu znatno utjecati na sreću, zdravlje i bogatstvo korisnika.
Bilo tko može napraviti web stranicu o nekoj bolesti ili o stvarima poput osiguranja, dječjeg doplatka, Google želi da takve stranice, koje mogu znatno utjecati na kvalitetu života korisnika, budu najkvalitetnije moguće. Drugim riječima ako stranice mogu “negativno utjecati na sreću, zdravlje i bogatstvo korisnika” Google ne želi da te stranice budu visoko pozicionirane u njegovim rezultatima pretrage.
Ako imate web stranicu koja posluje na tim dijelovima tržišta, Google će od vas tražiti zadovoljavanje većeg standarda od recimo stranica lokalnog šahovskog tima ili stranice s receptima o šparogama. Važno je napomenuti i da Google bilo koje stranice koje u sebi imaju bilo kakvo on line plaćanje smatra web dućanom. Radilo se o samo jednoj usluzi ili stotinama proizvoda svejedno. Web shopovi su klasičan primjer YMYL stranica. Kod njih je najvažnije da je proces kupovine siguran, da ulijeva povjerenje kod korisnika.
YMYL stranice
Google je definirao pet osnovnih kategorija stranica koje spadaju u YMYL kategoriju. Ako vaša web stranica ili neki njezin dio spadaju u ove kategorije trebali bi dodatno proširiti svoj sadržaj s mišljenjima stručnjaka, referencama, pomoćnim, dodatnim i dopunskim sadržajem.
Web shopovi i stranice za financijske transakcije
Uz mjesta gdje možete on line plaćati račune, internet bankarstvo i sl to je i svaki web dućan koji prima informacije o narudžbama i plaćanjima.
Stranice s financijskim informacijama
Postoji jako puno stranica koje spadaju u ovu kategoriju. Google smatra da su takve stranice u područjima “ulaganja, poreza, osiguranja, trgovine nekretninama i sl.”
Stranice s medicinskim informacijama
U ovu kategoriju uz stranice o lijekovima i medicinskim informacijama spadaju i prehrana i stranice posvećene pojedinim vrstama bolesti, često su to stranice koje uređuju i vode sami pacijenti.
Stranice s pravnim informacijama
Budući da u Hrvatskoj još uvijek nije dopušteno oglašavanje liječnicima i odvjetnicima kod nas nema poplave stranica koje prodaju takve usluge. No u ovu kategoriju spadaju neke vrste foruma, dijelovi nekih drugih foruma i sl.
I na kraju sve stranice koje spadaju u “ostale”
One nisu nužno ni u jednoj od gornjih kategorija. No to su i dalje stvari koje mogu negativno utjecati na sreću, zdravlje i bogatstvo korisnika.