Razumijevanje različitih vrsta sadržaja

typesofcontentsMožda i vi mislite da je sadržaj samo tekst na stranici. No ovih dana to više nije slučaj. Sadržaj može poprimiti različite oblike uključujući prezentacije, slike, infografike i video. Pogledajmo malo različite vrste sadržaja. Za početak recimo da je stvarno jako puno sadržaja u tekstualnom formatu. Postoji puno riječi koje čitamo na blogovima u člancima. Kao što već znamo tekst koji izaberemo i njegov odnos s našim izabranim ključnim riječima je izuzetno važan za ostvarivanje ciljeva naše SEO strategije. No nemojte zaboraviti i na druge oblike sadržaja.

PDF dokumenti, Word dokumenti, prezentacije su različite forme sadržaja s kojima se susrećemo svakodnevno. Sve te vrste dokumenata mogu se objaviti i na internetu. Sve te vrste mogu se pretvoriti u HTML oblik i ugraditi u vaše web stranice no dosta ljudi ne mari za svoje prezentacije. Ako imate neku noviju prezentaciju koju trebate uskoro negdje održati zašto je odmah ne objavite on line? Tako će biti dostupna publici prilikom same prezentacije ali će i ostati tražilicama za kasnije. Postoje i specijalizirani webovi za objavu prezentacija poput  SlideShare-a.

Takve stranice omogućavaju download prezentacija kako bi ih sudionici evenata mogli lakše preuzimati i dijeliti. Ovakav način širenja sadržaja može donijeti jako dobre rezultate, posebice ako se oko prezentacije stvori dobar početni buzz. Korištenje slika može biti izvrstan način da se ispriča priča. Slike pomažu korisnicima da lakše razumiju o čemu se u tekstu radi. Fotografije se ubrzano razvijaju kao medij za sebe. Razmislite o popularnosti stranica poput Pinterest koji svakodnevno stvaraju korisnici iz cijelog svijeta komentirajući i organizirajući fotografije po temama koje su njima zanimljive.

Tražilice indeksiraju i fotografije. Posjetite Google i provjerite koje se fotografije vežu uz vaš brand na Google Images pretrazi. Pojavljuje li se rezultat koji ste očekivali? Druga popularna vrsta sadržaja koja se pojavila su infografike. Infografike predstavljaju koncept ili veliki broj podataka na vizualan način, one pomažu ljudima da smisleno i brzo apsorbiraju i destiliraju puno informacija.

Infografike su pravilu samo slike. Često se nalaze na web stranicama okružene s dosta teksta koji ih detaljnije objašnjava. Infografike mogu biti indeksirane i prikazane na tražilicama. Dobro dizajniranu i dobro osmišljenu infografiku napravljenu na popularnu temu objavljivat će i drugi mediji te nam tako osigurati pogodnosti koje nastaju dijeljenjem našeg sadržaja. Još prije samo nekoliko godina smatrali bi vas ludim ako bi na svoje stranice stavili video. To bi obično značilo da bi ga samo korisnici sa super brzim vezama i fancy dodatcima unutar svojih preglednika mogli gledati.

youtube-logo-full_colorNo danas video je svuda. I ne samo da danas skoro svi imamo brzi pristup internetu od kuće, imamo ga i na našem telefonu i tabletu. Cijena video produkcije također se prilagodila vremenu a ispričati priču korištenjem osjeta vida i osjeta zvuka je nešto što ne može ni najbolji članak ili prezentacija. Ne zaboravite, video sadržaj također može biti optimiziran za tražilice. Objavom videa na popularnim video servisima približavate svoj rad publici. Olakšajte joj pronalaženje vašeg videa kroz pravilan izbor ključnih riječi za pisanje naslova, opisa, tagova i kategorije u koju ćete ga uvrstiti.

Ne zaboravite napraviti transkript vašeg videa u tekst koji se može koristiti za prikaz na ekranu ili izradu prijevoda, sve to tražilice mogu pročitati. YouTube je najpopularniji besplatni servis za smještaj i gledanje video sadržaja. YoutTube je dio Google Internet imovine i video dokumenti objavljeni na YouToube-u se pojavljuju u Google rezultatima pretraživanja. Ako stvarate video sadržaj svakako otvorite svoj YT kanal i na njemu objavite i dobro kroz meta tagove opišite svoje video dokumente kako bi imali što bolje šanse pojaviti se na YT tražilici na što višem mjestu.

solarni-kolektori2Kada dođe vrijeme za stvaranje sadržaja važno je upamtit da pisanje tekstova nije jedina opcija koju imate. Različite publike konzumirat će različite vrste sadržaja, tražilice mogu sve te vrste sadržaja indeksirati. Želite li stvarno kreirati wow sadržaj možete razmisliti i o spajanju infografike i podataka krojenih posebno samo za korisnika.

Kao uspješne domaće primjere mogu navesti “Proračun za izračun površite sunčevih kolektora” ili “Proračun potrebne snage toplinske pumpe” iako su ova oba proračuna napravljena još jako davno, korištenjem Flash tehnologije oni i danas kreiraju informaciju posebno krojenu za našeg kupca, bez da je ovaj uopće i uzeo slušalicu u ruku ili poslao mail.