Zašto vam je potreban “Plan istraživanja ključnih riječi”?

Prije optimizacije trebamo znati za što se želimo optimizirati. Pravilan izbor ključnih riječi za našu SEO kampanju jedan je od prvih većih izazova koji je pred nama. No srećom po nas postoji jako puno dostupnih podataka koji će nam pomoći prilikom našeg istraživanja ključnih riječi. Tražilice će dohvaćati za vas najrelevantnije rezultate ovisno o tome koje ste ključne riječi upisali u njih. No treba reći i da tražilice još uvijek nisu toliko pametne da mogu pogoditi vašu namjeru ako ju precizno ne izrazite. Što više ključnih riječi upišete, što više pretraga napravite i rezultati koje će vam vraćati tražilica će biti bolji.

Tako ste i vi sigurno ako bi rezultati za prvu ključnu riječ koju ste upisali bili različiti od onog što ste tražili upisali i drugu detaljniju pretragu. Važno je razumjeti da su upravo te ključne riječi koje korisnici širom svijeta upisuju u tražilicu svake sekunde, sata ili dana upravo te iste riječi za koje želimo biti prvi.

Formalno gledano istraživanje ključnih riječi je temelj SEO optimizacije. Trebamo znati koje su to ključne riječi koje upisuju naši korisnici, koliko često ih upisuju, koliko su relevantne za naš posao i koliko su konkurentne za zauzimanje.

plan-a-b-cPretpostavimo da prodajete automobile. Vaša prirodna želja je da budete prvi na tražilicama za riječ “automobili”. No kada istražite ključne riječi po popularnosti, relevantnosti i konkurentnosti vjerojatno ćete riječ “automobili” izbaciti sa svojeg popisa SEO ciljeva. Riječ “automobili” iako prilično popularna je ujedno i izrazito konkurentna ali i prilično nerelevantna za prodaju automobila.

Ključna fraza poput “Hyundai auto salon Osijek” možda nije toliko popularna i ne traži se toliko često kao “automobili” ali je izuzetno relevantna i znatno manje konkurentna. Korisnici koji upisuju ključnu riječ “automobili” mogu tražiti skoro bilo što vezano uz automobile, njihova namjera nije vidljiva iz riječi koju su upisali i zato nas takve riječi zapravo i ne trebaju zanimati.

Pravilna SEO kampanja će ciljati one riječi iz kojih je vidljiva namjera korisnika. Sada kad malo bolje razumijemo ključne riječi i istraživanje ključnih riječi vrijeme je da kažemo nešto o planiranju.

Strukturirani plan istraživanja ključnih riječi će nam pomoći u otkrivanju, stvaranju sadržaja i zauzimanju SERP pozicija za točno određene ključne riječi koje su relevantne za naš posao. Plan istraživanja ključnih riječi nam treba dati dovoljno podataka iz kojih ćemo donositi odluke o našim budućim SEO aktivnostima. Bazično će nas zanimati odgovor na pitanje “Za koje ključne riječi se trebamo truditi i dati sve od sebe da ih zauzmemo a koje trebamo izbjegavati i zašto?”

Korisnici svakodnevno upisuju veliki broj pretraga u tražilice. Svakoga dana upišu i 15% novih, nikada do sada iskorištenih fraza. Prilika ima dovoljno, no treba biti fokusiran na relevantne i moguće ciljeve.