Upotreba mikro formata

Tražilice u pravilu obavljaju vrlo dobar posao u identifikaciji pojedine vrste sadržaja na našoj web stranici. No u praksi se često desi i slučaj da imamo pojedine vrlo specifične dijelove našeg sadržaja koje tražilice na prvu ne mogu razumjeti. To mogu biti recenzije proizvoda, video dokumenti ili čak recepti za hranu. Tražilicama bi u ovim slučajevima dobrodošla naša pomoć u razumijevanju semantičkog fokusa prezentiranog sadržaja. Pomoći im možemo upotrebom jednog univerzalnog koda koji će nam pomoći u identifikaciji vrlo specifičnih tipova sadržaja.

eyetracking-serps-3Taj specifični kod pomaže tražilicama identifikaciju takvog sadržaja ali dozvoljava i identifikaciju specifičnih atributa samog sadržaja. Uzmimo za primjer tekst nekog recepta za hranu. Možemo ga brzo pogledati i identificirati kao recept. Ali za tražilice kratke rečenice, prekidi u redovima ne znače ništa. No ako u taj isti kod dodamo Schema.org dodatke koristeći mirkoformat za recepte  tada će i tražilica znati da se radi o receptima.

Možete vidjeti da u svakom receptu imamo postavke za sastojke, vrijeme pripreme i vrijeme kuhanja i bilo što drugo čega se možete sjetiti u receptu. Ako razmišljate o tome s perspektive tražilice, znati ćete ne samo da je to recept za hranu, nego također ćete znati sve metapodatke oko samog recepta.

Ako netko traži određeni recept nekog kuhara ili ima višak jabuka i želi nešto s njima napraviti, tražilice će imati puno dublje semantičko razumijevanje što je taj sadržaj točno i moći će vratiti rezultate u ovom slučaju sve recepte koje pronašla a da je u njima glavni sastojak jabuka.

Posjetite Schema.org i pogledajte različite tipove sadržaja koji imaju podržane mikroformate. Recepti su samo jedni od mnogih. Mogli bi ste koristiti mikroformate za opisivanje knjige s detaljima kao na primjer naslov, autor, datum izdavanja i broj stranica. Ili bi ste mogli koristiti mikroformatiranje da identificirate nadolazeća događanja po imenu, lokaciji, datumima i čak cijenama. Ako imate posao u web dućanu ili radite online prodaju, pobrinite se da koristite mikroformate za prezentaciju Vaših proizvoda.

Kao generalno pravilo, svaki puta kada možete specifično identificirate sadržaj za tražilice, trebali bi ste to napraviti. Istražujte različite formate da uvidite što bi moglo biti relevantno za vrstu sadržaja na vašoj web stranici i počnite dijeliti sve te važne informacije s tražilicama.

cokoladni-kolacSchema.org je format koji su podržale sve vodeće tražilice, predstavlja standard koji svi trebamo usvojiti u našem putu ka potpunom semantičkom webu. Korištenje scheme će omogućiti upite poput

– prikaži mi sve recepte s čokoladom i jabukama u kojima je vrijeme pripreme kraće od 30 minuta
– prikaži mi sve filmove koje je James Dean snimio prije svog 30tog rođendana a da su kraći od X minuta

itd..

Schema omogućava povezivanje već postojećih podataka u nove informacije. Pred vlasnicima web stranica je veliki posao implementacije schema-e no i nagrada je velika.

Schema rezultati su na tražilicama vidljiviji od drugih i samim time šalju više posjeta svojim vlasnicima.