Tehničke komponente web dućana

mintSvaki je web shop jedinstven i stalno se razvija kroz proizvode koji ulaze i izlaze iz njegovog asortimana. Takvi webovi znaju biti prilično veliki što povećava šansu za pojavu tehničkih problema. Ako vodite web shop postoji nekoliko stvari koje na koje bi trebali pripaziti i staviti ih na svoju to-do listu. Za početak ako ste ostali bez nekog proizvoda, ako se proizvod neznatno promijenio ili ga trenutno ne prodajete ali očekujete da ćete ga ponovo prodavati jednom u budućnosti pobrinite se da stranica proizvoda ostane netaknuta. Ažurirajte ju naravno s odgovarajućom porukom ali ju ne brišite, suspendirajte ili premještajte, ostavite ju tamo gdje je.

Jednom kada vaš proizvod bude ponovo u ponudi ne želite ponovo za njega raditi SEO od samog početka, posebno to ne želite ako su tražilice već indeksirale i predale određenu reputaciju dokumentu proizvoda. No ako proizvod doista više ne postoji pobrinite se da URL proizvoda vraća stranicu “not found” uz 404 status. Prilagodite vašu 404 stranicu s prikladnom porukom u kojoj istaknite da vam je žao što korisnik nije pronašao traženu informaciju. U 404 stranicu uključite i navigaciju, polje pretrage a možete i sugerirati nekoliko stranica te tako osigurati da svi koji završe na 404 dokumentu imaju jednostavan način za povratak u kupovinu.

cheat-sheet-canonical-issuesAko je lokacija stranice promijenjena, možda je premještena u drugu kategoriju, pobrinite se da upotrijebite 301 trajni redirekt kako bi odveli korisnike na pravo mjesto i tražilicama javili da je to nova adresa vašeg proizvoda. Na stranicama sa sadržajem koji se stalno mijenja i evoluira trebamo se pobrinuti i da tražilice odmah pronađu naš novi sadržaj. Pobrinite se da vaša platforma web dućana generira mapu vašeg weba sa svim stranicama u XML formatu. Većina platformi na kojima se nalaze web dućani dinamički generira te mape.

Veliki broj njih može poslati i adresu vaše mape alatima poput Google Search Console (ex. GWT). Ako se pobrinete za automatizaciju ovog posla osigurat ćete si brz pronalazak vašeg novog sadržaja od strane tražilica. Ne zaboravite postaviti rel canonical tag na svaku od vaših stranica. To će osigurati da tražilice indeksiraju samo jedinstvene URL-ove za svaku od vaših kategorija, pod kategorija i stranica proizvoda. canonical tag će vas osigurati i od problema duplog sadržaja.

Veliki broj platformi za web shopove će sve ovo obaviti umjesto vas ili vam ponuditi kao dodatnu funkcionalnost koju možete podesiti svojim potrebama. Na kraju uobičajeni način pregledavanja sadržaja web dućana je kroz paginirani sadržaj. Uzmimo primjerice da imate 30 proizvoda u nekoj kategoriji no prikazujete ih samo po deset na jednoj stranici. Takva situacija može biti zbunjujuća robotima tražilica dok prolaze kroz vaše stranice. Kako bi im olakšali koristite rel next i rel previous atribute na vašim paginacijskim linkovima i tako rekli tražilicama “Link X ne vodi na novu stranicu već na dodatak ove stranice“.

Vaša uključenost u pravilno funkcioniranje ovih elemenata pomoći će tražilicama da jasno indeksiraju vaš sadržaj i dobro razumiju proizvode iz vaše ponude. Sve to povećat će vam šanse da se vaš rezultat pojavi kao rezultat koji je tražio korisnik.