Razumijevanje SEO-a i internet trgovina

webshop-ownerDanas ljudi koriste tražilice i za kupovinu. Bilo da se nalaze u ranim fazama istraživanja ili su već spremni kupiti određeni proizvod. U kojoj god fazi procesa kupovine bili ako prodajte proizvod koji kupci traže vi želite da vas nađu. Postoji nekoliko različitih stvari koje su specifične za web dućane, stvari o kojima bi trebali razmisliti jer mogu pomoći tražilicama da prema namjeri korisnika u svojim rezultatima prikažu baš vaš dućan. Prvo i osnovno “Sve što vrijedi za običan sadržaj vrijedi i za sadržaj web dućana“.

Standardne osnovne SEO operacije poput unutarnje i vanjske link strukture, on page optimizacije su i kod web dućana izuzetno važne. No u vremenima kada tražilice od nas očekuju da im identificiramo sadržaj do najsitnijih razina sa što više detalja, trebamo se pobrinuti da naš web dućan bude upravo takav. Napravite korak dalje od standardnih HTML kodova koji se nalaze na svim web stranicama, možete koristiti posebne meta podatke kako bi identificirali svoj sadržaj kao web shop sadržaj i dodatno opisali proizvode koje nudite.

No čak i prije nego što riješite te tehničke komponente još uvijek je i uvijek će biti važno ono što znate o ključnim riječima koje korisnici upisuju u tražilice. Svakako analizirajte svoje istraživanje ključnih riječi kako bi utvrdili namjeru korisnika dok upisuju pojmove za pretragu. Ako primijetite da korisnici uspoređuju vaše proizvode s proizvodima vaše konkurencije onda bi možda bilo pametno stvoriti i poseban sadržaj za njih. Za korisnike po čijim riječima (npr. popust na klizaljke, prodaja klizaljki) zaključujemo da su dublje u procesu kupovine važno je osigurati ne samo taj sadržaj već se i pobrinuti da je sam sadržaj izvrsno povezan s web košaricom u koju se lako dodaju proizvodi.

Svaka vijest je prilika za uključivanje u komunikaciju

konzumJedna od stvari koja je jedinstvena web shopovima je i činjenica da se o proizvodima koji se mogu naći unutar nekog web shopa često vode rasprave van granica tih dućana. Mišljenja i rasprave korisnika o nekim proizvodima možete pronaći u komentarima blogova, na web forumima, društvenim mrežama. To mogu biti vaše prilike da se kao dobar poznavatelj uključite u komunikaciju. Kako bi lakše pratili što pišu o vašim proizvodima koristite alat Google Alerts, statističke alate na društvenim mrežama, SproutSocial a savjetujem vam da probate i domaći alat MediaToolkit. Zapamtite, svaka vijest o vašem proizvodu, bila ona dobra ili loša prilika je za uključivanje u komunikaciju.

Ako ljudi o vašim proizvodima iznose negativno mišljenje možete im direktno pristupiti i riješiti situaciju transparentno pred očima javnosti. Ako ljudi o vašim proizvodima govore lijepe stvari, pristupite im i recite “Hvala.” Jedno obično iskazivanje zahvalnosti može voditi ka potencijalnim povratnim linkovima ili ka novom sadržaju stvorenom od strane korisnika. Sve te pozitivne ili negativne komentare tražilice pronalaze i indeksiraju a vi možete ostvariti lijepu SEO korist ukoliko ima pristupite na mudar način.