Razumijevanje atributa ključnih riječi

O ključnim riječima postoji jako puno podataka koji su nastali korištenjem tražilica kroz upisivanje ključnih riječi. Prije odluke o tome hoćemo li ili ne uključiti neku ključnu riječ u našu SEO strategiju važno je znati dobro procijeniti njezine atribute.

Tri su stvari koje treba promotriti kada su ključne riječi u pitanju;

  1. relevantnost
  2. ukupni volumen pretrage
  3. konkurenciju

Prvo pitanje koje ćemo si postaviti kada odlučujemo o tome koliko je neka ključna riječ relevantna za naš posao je “Reflektira li ta riječ jasno prirodu naših proizvoda i usluga?” Ako je odgovor da, tada je izabiremo.

Primarna zadaća internetskih tražilica je da pronađu i pruže najrelevantniji sadržaj prema upitu koji je upisao korisnik. O navikama naših korisnika na tražilicama možemo najviše saznati ako i sami pokušamo koristiti tražilice na način na koji ih koriste naši kupci.

Stavimo se u poziciju kupca koji na Internetu traži novi automobil. Kako bi on koristio tražilice, što bi upisao? Vrlo vjerojatno neće otići na Google te u prostor za pretragu upisati “auto” i kliknuti “Search”. Vrlo će vjerojatno suziti i dodatno definirati pretragu upisivanjem nekog konkretnog pojma poput “rabljeni hyundai accent 2010”.

Sad ako ste auto kuća koja prodaje rabljena vozila marke Hyundai i imate na svom web sjedištu stranicu posvećenu rabljenim Hyundai accent vozilima iz 2010 godine to je za vas relevantna ključna riječ. Najbolja stvar kod relevantnih ključnih riječi je to što će korisnici koji ih upisuju puno prije konvertirati u kupce nego oni koji upisuju generičke pojmove poput “auto” “prozor” “odmor” ili sl.

Druga stvar koju gledamo je volumen pretrage ili ukupni volumen pretrage u nekom vremenskom razdoblju. Iako je riječ “rabljeni hyundai accent 2010 ” izuzetno relevantna za vaš posao korisnici je na tražilici ipak ne upisuju tako često.

Volumen pretrage je ukupni broj mjesečnih pretraga za određenu ključnu riječ. Ako koristite alat poput Google Keyword Planner-a volumen pretrage je predstavljen kao prosječan broj mjesečnih pretraga unutar zadnjih 12 mjeseci. Budući da se radi o prosijeku lako je uočiti pravilnosti trendova pretrage i sezonalnosti. Ako vaš posao ovisi o sezoni svakako ćete uz Google Keyword Planner koristiti Google Trends alat kako bi saznali što više o popularnosti pojedinih pojmova kroz sezonu.

competitionSada možemo pogledati i konkurenciju. Kada to kažemo prvenstveno mislimo pronaći odgovor na pitanje koliko će teško biti zauzeti mjesta iznad naše konkurencije ? Osim u slučajevima kada lansiramo potpuno novi proizvod ili uslugu na Internetu obično već postoje rezultati drugih kompanija koji pokušavaju zauzeti iste ključne riječi kao i mi. Tada promatramo koliko ukupno takvih dokumenata ima, koliko su relevantni i autoritativni, koliko imaju povratnih veza ka sebi.

Kako bi taj posao lakše obavljali koristimo se alatima, jedan od najpopularnijih je Mozov “Keyword Difficulty Tool“. Iako se Mozov alat plaća postoje i besplatni alati koji nam mogu pomoći kod utvrđivanja konkurencije za pojedinu ključnu riječ. Besplatna opcija je promatranje konkurentnosti neke riječi kroz CPC alate poput AdWords-a.

Broj tvrtki koje se natječu za pojedinu ključnu riječ na CPC tržištu može nam biti izvrstan pokazatelj njezine popularnosti, traženosti odnosno konkurentnosti. Google Keyword Planner ima u sebi stupac na kojem prikazuje konkurentnost pojedine riječi. Riječi mogu biti označene s low, medium ili high oznakom i to će biti sasvim dovoljno da saznamo koliko bi riječ bila konkurentna.

No postoji i mali trik, želite li znati malo više o konkurentnosti pojedine riječi preuzmite podatke iz tablice u Excel formatu i vidjet ćete detaljnije podatke. Sada je pojedina riječ prikazana brojem od 0 do 1 i možete vidjeti tu malu ali nekad presudnu razliku među njima. Preuzmite ove popise za sve vama zanimljive riječi i filtrirajte ih dok ne pronađete riječi dugog repa, manje konkurentne i ekstremno relevantne riječi.

competitionPercent