Rad s uredničkim kalendarom

editorial-calendar-sampleUrednički kalendar jedna je od najvažnijih dijelova vaše strategije sadržaja. Bez pravilnog planiranja ustanovit ćete da je jako teško uspostaviti konzistentnost i strukturu sadržaja koji objavljujete na Internetu. Urednički kalendar mapira proces stvaranja dodjeljujući piscima teme, datume a nekad i ključne riječi, naslove, opise i kanale. Na slici vidite jedan primjer uredničkog kalendara. Iako se njime možete poslužiti, treba reći da ne postoji jedan urednički kalendar koji odgovara potrebama različitih organizacija.

Svoj urednički kalendar napravite u formatu i strukturi koja odgovara vašoj organizaciji i njezinim potrebama. Možda imate toliko sreće da za vas radi tim copyrighetra koje možete pozvati u bilo kojem trenutku. No ako nemate, možete upotrijebiti ljude koje imate. Zatražite od svojeg prodajnog tima da kreira bar jedan članak mjesečno. Možete zamoliti i nekog iz uprave da napiše i na korporativnom blogu objavi po jedan članak svaka dva mjeseca. Kakve god resurse imali njihovo uvrštavanje u urednički kalendar reći će vam tko je dostupan za napisati što i kada. Dobar zapis u uredničkom kalendaru sadrži barem datum objave, imovinu na kojoj će sadržaj biti objavljen, kategoriju sadržaja, odgovornu osobu i naslov.

Iako se urednički kalendar najčešće radi u Excelu nije loša ideja napraviti ga u Google Docsima zbog opcija dijeljenja i kolaboracije između članova vašeg tima. Trebate definirati i koliko često ćete planirati sadržaj i dodjeljivati zadatke. Neke organizacije funkcioniraju na tjednoj bazi a neke po uredničkim kalendarima za više mjeseci unaprijed. Koji god oblik izabrali pobrinite se da stvarateljima sadržaja osigurate dovoljno vremena za proizvodnju kvalitetnih informacija.

Ne stvarajte sadržaj samo zato da bi imali što za objaviti. Sjetite se da kvaliteta ima prednost nad kvantitetom. U konačnici jedan urednički kalendar će biti uspješan samo onoliko koliko su angažirane osobe zadužene za njegovo provođenje. Kreiranje plana, dodjeljivanje tema autorima, praćenje rada autora će osigurati konstantno stvaranje upravo onakvog sadržaja koji traže vaši korisnici. Ne zaboravite promovirati stvoreni sadržaj. Veliki broj organizacija uključuje i plan promocije na društvenim mrežama unutar uredničkog kalendara. U njemu je označeno tko će dijeliti sadržaj na pojedinom kanalu, koje hash tagove će koristit te tko će biti zadužen za održavanje komunikacije.

Korištenje uredničkog kalendara kao načina za praćenje strategije sadržaja može biti izvrstan način ugradnje strukture i konzistentnosti u cijeli postupak. Upornost u proizvodnji kvalitetnog sadržaja će vam pružiti dodatne mogućnosti za izradu stranica s člancima prema vašim ciljnima ključnim riječima koje vole tražilice a vaši korisnici smatraju korisnima.