Pregledavanje SERP rezultata.

Prije nego što počnemo govoriti o tome kako podići neku stranicu na tražilicama recimo nešto i samim rezultatima pretrage pojedinih internet tražilica (SERP – Search Engine Ranking Positions). Iako na svijetu postoji priličan broj tražilica u Hrvatskoj je daleko najpopularnija tražilica Google.hr. Među tražilicama postoje i razlike no sve one pružaju u pravilu po 10 organskih (ne plaćenih) rezultata prema nekom pojmu koji je upisao korisnik.

Iznad njih će se obično naći i rezultati koji na prvu izgledaju kao organski no radi se o plaćenim oglasima koji svojim izgledom imitiraju organske rezultate. Obično će biti označeni drugačijom bojom pozadine ili malom ikonom “Oglas” odnosno “Ad”.

Kako razlikovati organske od plaćenih SERP rezultata?

search-engine-results-page-componentsNeiskusni korisnici neće moći razlikovati ove dvije (SEO i organske) vrste rezultata no razlika između njih je prilično velika. Dok skoro bilo tko može biti prvi na plaćenim oglasima, ako si kvalitetom svoje stranice i veličinom svog budgeta to može priuštiti, biti prvi na organskim rezultatima prilično je težak posao za koji vam treba puno iskustva, vremena i volje.

Tipični SERP će imati 10 organskih rezultata. Svaki će rezultat biti pomalo drugačiji no svi će imati tri osnovne komponente. To su naslov, opis i web adresa (URL). No kako na Internetu ima različitih vrsta sadržaja vrlo je lako moguće da među prvih 10 SERP zapisa pronađemo i video snimke, fotografije, vijesti, proizvode ili karte.

Iako su u svojim počecima tražilice pružale samo osnovnih 10 SERP rezultata obično u tekstualnom obliku danas pokušavaju uz rezultate pretrage odgovoriti i na jednostavnija pitanja, za to im je potreban kvalitetan izvor provjerenih informacija koji danas promatramo kroz zajednički nazivnik Google Knowledge Graph (GKG)

Rezultati GKG-a dolaze iz različitih izvora no najčešće se radi o podacima s Internet enciklopedije Wikipedije, Freebase podacima ali i o podacima s CIA-ine Factbook stranice.