Planiranje uspješne strategije sadržaja i izbjegavanje uobičajenih grešaka

OrganizationChartSvaka je organizacija drugačija. Svi funkcioniramo u različitim okruženjima i imamo različite ciljeve. Iz toga razloga će i svaka strategija sadržaja biti različita. Kako bi shvatili koje strategije sadržaja daju a koje ne daju rezultate promotrit ćemo zajedničke elemente uspješnih strategija sadržaja. Prva stvar koja je zajednička svim uspješnim strategijama sadržaja je jasno postavljanje ciljeva. Poznavanje ključnih riječi kroz istraživanje omogućava nam da ciljamo naše korisnike, da znamo što žele, što traže i kada.

Izabrani ciljevi će biti od velike pomoći prilikom kreiranja izvještaja i mjerenja rezultata, ciljevi su ono što će nam dati realnu sliku. Možete definirati puno različitih ciljeva poput povećanja prodaje u web shopu, povećanog broja telefonskih poziva, preporuka, fanova na mrežama. Ciljeve možete vezati uz bilo što no najvažnije je da budu u uskoj vezi s vašim poslovnim ciljevima. Druga važna stvar je poznavanje vlastite publike, potrošite koliko god je potrebno vremena na upoznavanje ciljne publike i njezinih potreba. Temeljni sastojak dobre strategije sadržaja je istraživanje ciljne publike. Tek kada dobro upoznate svoju publiku moći ćete joj se uspješno obratiti.

keywordhuntPoznavanje uloge kupca u organizaciji, njegove lokacije, demografije, interesa i ponašanja omogućit će vam da se stavite u njegovu perspektivu i da te uvide dobro iskoristite u procesu planiranja. Treća stvar koju trebate osigurati je uključivanje cijele organizacije. U tome sami sigurno nećete uspjeti, na svoju stranu trebate dobiti sve od predsjednika uprave do portira. Ako ste manja tvrtka trebali bi razmisliti i o prepuštanju ovog posla vanjskoj agenciji.

Zadobivanje ljudi na svoju stranu unutar neke organizacije nije jednostavna stvar, no ako imate dobro razrađen plan, temeljen na realnim očekivanjima po pojedinim ciljevima lakše ćete i druge uvjeriti u to što radite. Četvrta stvar koju trebate osigurati je poštovanje ukupne reputacije organizacije online. Svaki put kada bilo što objavite na Internetu to ostaje zauvijek vezano uz vaš brand. Nije moguće nešto un-tweetati. Kada nešto slučajno objavite greškom velike su šanse da će neki udaljeni server zadržati kopiju te greške zauvijek.

Veliki broj organizacija danas ima dobro napisane i osmišljene strategije sadržaja uz čvrsto definirane protokole objava no nemaju sve. Ako je i vaša organizacija u toj fazi pobrinite se da što prije definirate što vaši djelatnici smiju a što ne smiju objavljivati i koje uredničke smjernice prilikom objava trebaju pratiti. Uvijek zapamtite da jednom kada objavite neki sadržaj njega na Internetu može vidjeti bilo tko. U konačnici će upravo vaša on line reputacija biti presudna za odluku korisnika o tome hoće li poslovati s vama. Zadnja stvar koja je zajednička svim uspješnim strategijama sadržaja je monitoring trendova.

budgetJedina stvar koja je sigurna kada je Internet u pitanju je konstantno mijenjanje načina na koji radimo internet marketing. Novi konkurenti se pojavljuju svakog dana a stari konkurenti rade nove stvari. Vaše se poslovno okruženje mijenja brže nego ikada do sad a s njim se mijenja i vaša ciljana publika. To znači da ono što je za vas funkcioniralo danas ne mora nužno i sutra. Trebate prigrliti činjenicu da pokretna meta traži vašu punu i trajnu pažnju. Praćenje trendova ne uključuje samo praćenje novosti unutar vaše industrije već i opetovanu razradu plana ključnih riječi, pregledavanje sadržaja, razradu strategije sadržaja, otkrivanje što je novo a što zastarjelo, održavanje kontakta s utjecajnim osobama unutar industrije radi uvida u unutarnje trendove i konstantno pronalaženje novih kreativnih načina za prenošenje poruke vašim sljedbenicima.

postavljanje ciljeva
razumijevanje ciljane publike
uključenost na svim razinama
upravljanje on line reputacijom
monitoring trendova