Mjerenje uspješnosti sadržaja

refiersMjerenje rezultata koje ostvaruje vaš sadržaj je bitno za uspjeh vaših SEO napora i dobro vođenje strategije sadržaja. Promatranjem ponašanja našeg sadržaja razumjet ćete što žele vaši korisnici pa ćete im moći osigurati još takvog sadržaja u budućnosti. Kada procjenjujete uspješnost svog sadržaja važno je postaviti sljedeća pitanja. Koji sadržaj korisnici gledaju? Koji je najpopularniji ? Jesu li posjetitelji angažirani oko sadržaja? Dijele li sadržaj s prijateljima? Te u konačnici stvara li naš sadržaj poslovne rezultate koje ciljamo? I vi vrlo vjerojatno imate na svojim stranicama postavljen neki od statističkih alata. Postoji jako veliki broj dobrih alata za mjerenje posjećenosti i bilježenje različitih informacija o našim posjetiteljima. Alati skupljaju podatke koji su nam potrebni za pronalazak odgovora na pitanja.

Za potrebe ovog članka poslužit ćemo se Google Analytiscom, no čak i ako koristite Adobe, IBM, Webtrends ili neko drugo analytics rješenje i tamo možete pronaći izvještaje vrlo slične ovima koje ćemo spominjati. Kao prvo što možemo pogledati je broj pregleda po pojedinom sadržaju. Unutar Google Analyticsa pronađite odgovarajući izvještaj i vidjet ćete listu najpopularnijih stranica vašeg weba za vremenski raspon koji sami izaberete.

landinga-pagesŽelite li znati koje su vam najpopularnije landing stranice, landing je prva stranica koju posjetitelj vidi kada dođe na neki web, pronađite landing page izvještaj. Ako ste napredni korisnik analyticsa možete kreirati i napredne segmente i pregledavati samo posjete koje su došle s tražilica ili čak točno određenih tražilica. Iako je dobro znati koji sadržaj je imao najviše pregleda to nam ne govori ništa o angažiranosti naših posjetitelja. Stvaranje sadržaja je jednostavno, no stvaranje sadržaja koji će ponuditi neku vrijednost i ostaviti utisak na posjetitelja je puno teže, zbog toga nas i zanima mjera angažiranosti posjetitelja u sadržaj.

Postoje tri mjere koje nam mogu brzo reći kolika je angažiranost. Broj otvorenih stranica po posjeti, prosječno vrijeme zadržavanja na stranici i bounce rate. Smatra se da su korisnici više angažirani oko sadržaja na kojem se duže zadržavaju. Zadržavanje mjerimo kroz prosječno vrijeme zadržavanja i broj prosječno otvorenih dokumenata. Bounce rate je mjera koja nam govori koliko često je posjetitelj došao na našu stranicu i otišao s nje bez da je otvorio neki drugi dokument. Generalno pravilo je što niži bounce rate to bolje.

socailNakon toga bi nas moglo zanimati dijeli li se naš sadržaj on line? Iako uspješnost svog sadržaja možete mjeriti na samim društvenim mrežama kroz njihove alate za to možete konfigurirati i Google Analytics. Možete primjerice pratiti koliko su puta ljudi kliknuli na vaše gumbe za dijeljenje sadržaja, koliko su puta ostavili komentar na vašem blogu a Google Analytics može čak i pronaći vaš sadržaj podijeljen od strane korisnika. Naravno glavna korist od dijeljenja sadržaja na društvenim mrežama je stvaranje novih prilika za posjetu našem webu. Kroz Traffic sources izvještaj možete pratiti koliko vam posjetitelja dolazi s pojedinih kanala za dijeljenje sadržaja. Možda je i najvažnije pitanje na koje tražimo odgovor pomaže li ili ne sva ta proizvodnja i dijeljenje sadržaja našim primarnim poslovnim ciljevima?

Je li posjetitelj koji je došao do naših stranica kao rezultat pronalaska našeg sadržaja na kraju kupio nešto ili nije? Možda nas je nazvao telefonom? Možda je ispunio upit na web formularu? Možda je downlodao naš PDF ili se prijavio za demonstraciju proizvoda? Možda nas je počeo pratiti na društvenim mrežama i dijeliti naš sadržaj? Možda se prijavio u naš newsletter? Svaki od ovih ciljeva ima realnu poslovnu korist a razumijevanjem koji sadržaj kreira željenu akciju možemo odgovoriti i na najvažnije pitanje od svih. Što smo dobili nazad od investicije u SEO? Bilo da koristite Google Analytics ili neki drugi alat praćenje i mjerenje rezultata vašeg sadržaja, razumijevanje vrijednosti sadržaja koji stvarate pomoći će vam u planiranju poboljšanja i boljeg izbora tema sadržaja u budućnosti.