Korištenje Google Webmaster Tools-a

Pogledajmo kako koristiti osnovne dijelove Google Webmaster alata kako bi saznali sve informacije o vašoj stranici je Google do sada sakupio, a također idemo dati Googleu nekoliko uputa kako da indeksira vaše stranice. Prvi korak je otići na google.com/webmasters/tools i prijaviti se na vaš račun. Naravno to zahtijeva Google račun, a ako već nemate jedan, možete otići na google.com/accounts kako bi ga napravili. Jednom kada ste se prijavili, vidjet će te popis stranica kojima možete upravljati. Ako još nemate svojih stranica u GWT-u možete koristiti crvenu tipku kako bi dodali novu stranicu.

google-search-consoleKako bi zaštitili svoj račun i web stranicu, Google će trebati potvrditi da ste vi zapravo vlasnik te domene i da ste ovlašteni vidjeti neke važne statističke detalje te stranice. Postoji nekoliko različitih metoda koje možete birati. Opcije koje vi ili osoba koja vam upravlja webom imate, uključuju uploadanje određenih HTML datoteka na vaše web sjedište, dodavanje određenih meta oznaka vašem izvornom kodu ili stvaranje malih promjena na DNS zapisu vašeg web sjedišta. Još jedna korisna opcija je Google Analytics, ili metoda pristupanja pomoću upravljanja oznakama, koji možete koristiti ako koristite te usluge i imate administrativni pristup njima.

Nakon što ste potvrdili web stranicu, vidjet će te ju na vašem popisu na glavnoj kontrolnoj ploči koja sadrži važne obavijesti. Ako kliknete na tu web stranicu, pokazat će kontrolnu ploču i izbornik svih različitih područja unutar Webmaster alata. Možete kliknuti na bilo koje osnovne informacije koje su predstavljene na kontrolnoj ploči kako bi ste pogledali određena izvješća i područja Webmaster alata. Proći ćemo kroz neke od najvažnijih predmeta koristeći izbornik s lijeve strane kao vodič.

Prvo, htjet će te primijetiti područje s porukama. Ovdje se nalaze upozorenja ili informacije koje se odnose na vašu stranicu. Važno je provjeriti ovo područje s vremena na vrijeme. Sljedeće, u izborniku za izgled pretraživanja, prvi predmet je mjesto koje nam može dati pregled strukture podataka, kao što to rade mikro formati koje smo gledali sa schema.org formatima. Ovo može pomoći u traženju i popravljanju pogrešaka koje možda postoje s tehničke SEO perspektive. Alat za isticanje podataka će vam dozvoliti da dodate strukturirane podatke bez da pristupate kodu stranice, područje za poboljšavanje HTML-a vam može prikazati bilo kakve probleme za koje Google misli da ih trebate riješiti.

Područje s poveznicama vam dozvoljava da kažete Googleu kako bi ste htjeli da ne koristi neku određenu poveznicu na stranici koju možda već koristi. Na primjer, s liste poveznica za stranice moje vlastite tvrtke, ako zbog nekog razloga ne želim da se jedna od tih stranica povezuje, koristio bih ovaj dio Webmaster alata kako bi to premjestio. U izborniku prometa pretraživanja, možete koristiti prijave o rezultatima pretraga kako bi vidjeli neke interesantne podatke o organskoj vidljivosti pretraživanja na Googleu. Ovu opciju možete koristiti za dvije različite stvari, pretraživanja na kojima se vaša stranica prikazuje i na kojima se klika na vašu stranicu u rezultatima ili stranice koje se pojavljuju pri pretraživanju.

U obije kartice možete vidjeti dojmove koliko se klikova dobili za različite ključne riječi i stranice i također možete vidjeti prosječan rang vaše stranice za različite ključne riječi unutar nekog perioda vremena. Također postoje filteri koji vam pomažu vidjeti performance na različitim vrstama pretraga, različitim državama ili samo pretrage ili stranice koje su stvorile određenu količinu prometa. I primijetite da klikanje na red će referencirati stranice s pretragama ili obrnuto. To vam može dati prikaz koje stranice se vraćaju za određene pretrage ili koje pretrage su korištene kako bi se vratili na određenu stranicu interesa.

Također će te vidjeti izvještaje koje vam daju ideju što vanjske web stranice povezuju s vama, što može biti jako važno za vašu off site SEO optimizaciju. Također će te vidjeti to izvješće oko vašeg unutarnjeg povezivanja. U Googleovom području indeksiranja, prvo izvješće nam pokazuje ukupni broj URL-ova koje imate u Google Indeksu.

Napredni pogled vam dozvoljava gledati URL-ove koje blokirate sa robots.txt uputama i također sve što je Google uklonio iz indeksa. Izvješće sadržaja ključnih riječi vam prikazuje što Google misli o vašoj web stranici. To je također odraz koliko često nalazi neke određene riječi i njihove varijante preko stranica vašeg web sjedišta. Ako otkrijete da se te riječi ne slažu dobro s riječima za koje želite biti vidljivi, onda vjerojatno morate poraditi malo na vašem sadržaju.

Posljednje, ako imate neki sadržaj koji ne želite da tražilice indeksiraju, kao stranice za vaše prijavljene korisnike ili područja vaše stranice koja su u razvoju, možete ih isključiti iz google indeksa. U izborniku pretraživanja, možete vidjeti pune izvještaje pretraživanja kako bi ste vidjeli koje je probleme Google imao kad je pretraživao i indeksirao vašu stranicu. Greške u pretraživanju mogu oštetiti rezultate Google pretraga vaše stranice, tako da je važno identificirati vrstu pogreške u pretraživanju koja utječe na vaše različite URL-e i onda poduzeti pravilne korake kako bi riješili te greške. To može uključivati stvari kao implementiranje 301 preusmjeravanja ili uklanjanjem referenca stranicama koje više nisu dio vaše stranice, ili popravljanjem nekih konfiguracija web poslužitelja, ali prvi korak pri popravljanju grešaka je pronalaženje grešaka.

U statistikama pretraživanja također možete dobiti informacije o tome koliko često Google pretražuje stranice vašeg web sjedišta i koristeći te rezultate kao Google svojstvo, dozvolit će vam da vidite stranice vašeg web sjedišta kako ih Google tražilica vidi s izborom uređaja. Tester robots.txt-a će dojaviti sve greške koje imate u uputama o tome što tražilice ne bi trebale indeksirati. Područje mapa na stranici vam dozvoljava da izložite XML mape stranice Googleu i zapamtite da možete imati više različitih vrsta. Na primjer uz dodanu mapu stranice koja ocrtava sadržajne stranice vašeg web sjedišta možete dodati i video mape stranica, mobilne mape i mape za slike.

Ranije smo spominjali kako koristiti URL parametre područja kako bi rekli Googleu kako bi trebao se ponašati s različitim parametrima pretrage u našim URL-ima. Također u problemima sa sigurnošću i drugim područjima s resursima možete pronaći informacije o stvarima kao što su zloćudni programi (malware) ili bilo kakvi dokazi hakiranja koje se događa na vašoj stranici uz još mnogo stvari. Kao što možete vidjeti, Google Webmaster Tools ima mnogo značajki koje bi trebali istražiti, a uvijek dolaze nove značajke. Sve u svemu, Google je obavio jako dobar posao s dozvoljavanjem pregleda vaše stranice.

Google webmaster alate trebate redovno koristiti, svaki vaš napor bi se trebao vidjeti u toolsima. Možete ga koristiti za mjerenje  uspješnosti svih SEO aktivnosti. Neka vas ne zbuni što se Google Webmaster Tools danas zovu Google Search konzola, prvo je stari naziv a drugo novi za istu stvar.