Kako istraživati ključne riječi?

Ne postoji univerzalni princip, svatko od nas će oblikovati i usvojiti vlastiti pristup u istraživanju ključnih riječi. No najvažnije u tom procesu je da zaboravimo na nas, na naš posao i sagledamo cijelu tematiku iz perspektive kupca.

Proces istraživanja ključnih riječi započinje postavljenjem jednostavnog pitanja “Koje usluge nudimo?” U traženju odgovora budite sveobuhvatni i stavite na popis što više ključnih riječi i fraza.

Ali popis sastavite iz perspektive vašeg kupca. Sigurno ste i vi čuli da ljudi koji su dugo u nekom poslu razviju svoj posebni meta jezik. Jezik pun pojmova koje obični smrtnici ne mogu razumjeti. Baš kako vjerojatno većina nas nije u stanju razumjeti dva kardiokirurga dok razgovaraju o potencijalnim komplikacijama buduće operacije tako ni vas često ne razumiju vaši kupci ili korisnici. U svom profesionalnom svakodnevnom životu većina nas koristi previše stručnih termina koji iako su potpuno razumljivi nama nisu nešto što korisnici upisuju u tražilicu.

Promatrajte stvar iz perspektive vašeg kupca.

Promotrit ćemo alate koji će nam pomoći u procesu otkrivanja ključnih riječi, ti alati će vam značajno proširiti liste ključnih riječi. Jednom kada napravimo popis ključnih riječi pogledat ćemo koliko su riječi na njemu popularne, koje volumene pretrage ostvaruju na dnevnoj, mjesečnoj ili godišnjoj razini. Kada to krenete raditi uočit ćete da iako se neke ključne riječi upisuju veliki broj puta dnevno postoji i jedna druga skupina, manje popularnih ključnih riječi koje se ne upisuju tako često ali su nam jako zanimljive jer je iz njih jasna namjera korisnika.

Iako nisu toliko popularne, iako se ne upisuju u tražilicu često ako ih pogledate sve kao jednu cjelinu vidjet ćete da su one sve zajedno popularnije i od najpopularnijih pojmova. Takve ključne riječi zovemo “riječi dugog repa” ili SEO meta jezikom rečeno radi se o “longtail keywords“.

Longtail ključne riječi izuzetno su korisne u SEO optimizaciji. Dopuštaju nam da u svoje SEO ciljeve uključimo veći broj manje popularnih termina koji nisu previše konkurentni ali su zbog jasno izražene namjere korisnika izuzetno bitni za naš posao. Obično se radi o manje poznatim varijacijama popularnih ključnih riječi ili o ključnim frazama koje bolje opisuju namjeru korisnika.

Pretpostavimo, primjera radi da prodajemo maske za iPhone. Izuzetno popularan proizvod potreban skoro svima koji imaju iPhone. Naša je želja biti prvi za taj popularni pojam. No to je i želja naše konkurencije. To pojam čini izuzetno konkurentnim i teškim za osvajanje. Možda bi bilo mudrije da pustimo konkurenciju da troši svoje SEO vrijeme i novac na taj pojam dok mi istražujemo neke druge jednako dobre ako ne i bolje ključne riječi.

Kada počnemo koristiti alate za istraživanje riječi vrlo brzo ćemo dobiti dodatne prijedloge, upišemo li tako “maske za iPhone” alati će nam ponuditi različite varijacije poput “maske za iPhone 4,5,6” pa “plave bijele, gumene, silikonske maske za iPhone” a primijetit ćemo i da veliki broj ljudi umjesto riječi “maske” koristi jedninu pa piše u tražilicu “maska” itd. Sad nam samo ostaje izabrati riječi koje su vezane uz naš posao a nisu previše konkurentne i možemo ih unutar okvira naših resursa zauzeti.

Svom popisu trebate dati smisla. To radimo tako što ključne riječi grupiramo po temama ili interesima. Taj postupak zovemo kategorizacija ključnih riječi. Vratimo li se na raniji primjer iPhone maske u jednu bi grupu mogli primjerice staviti sve plave iPhone ključne riječi i kombinirati ih s različitim oznakama modela. Tako bi ključne riječi mogli gledati prema bojama, umjesto uobičajenog pogleda prema modelima. Sjetite se da ne postoji pravi ili krivi način za istraživanje ključnih riječi. Svatko od nas će ovisno o branši za koju optimizira s vremenom razviti svoj sustav.

Kako svatko od nas koristi tražilice na sebi poseban, specifičan način tako riječi za optimizaciju nikada neće nedostajati. Prilikom istraživanja ključnih riječi razmišljajte široko i ne zaboravite stvar gledati iz perspektive vaših kupaca.

Dolazak do popisa ključnih riječi koje mogu značajno utjecati na vaše poslovanje je dug put. Potrebno je svoje riječi promatrati na godišnjoj, sezonskoj razini a tek ćete protekom više godina moći reći da poznajete većinu pojmova vezanih uz vaš posao, ali baš nikad neće moći reći da ih poznajte sve.