Istraživanje informacijske arhitekture web dućana

website-architectureBaš kao i kod svih drugih web stranica i kod web shopova tražilice trebaju razumjeti način na koji ste organizirali sadržaj. S dobrom informacijskom arhitekturom vaše stranice sadržaja, posebne stranice unutar web dućana pa čak i sami proizvodi bi trebali biti jasno prepoznatljivi tražilicama dok prolaze preko pojedinih dokumenata vašeg weba. Zapamtite, unutarnje povezivanje linkovima je od ključne pomoći tražilicama u njihovom pokušaju razumjevanja strukture vaših stranica. Kada uđete u dućan u stvarnom svijetu on je organiziran po različitim odjelima kako bi kupce odveo u pravom smjeru prije nego što počnu gledati točno određene proizvode na policama.

Web dućani bi trebali biti izgrađeni korištenjem tog istog koncepta, iskoristite svoje unutarnje linkove kako bi postigli tu strukturu. Na najvišem nivou hijerarhije možete postaviti različite kategorije proizvoda koje prodajete. Unutar pojedine kategorije linkovima povežite potkategorije i proizvode. Napravite li tako, tražilice će razumjeti što je to što prodajete i pod koju kategoriju proizvoda pripada. Tom im omogućava da korisniku vrate najbolji, najrelevantniji dokument unutar vaših stranica. Ako je netko tražio primjerice cipele, tražilica mu može kao rezultat vratiti početnu stranicu kategorije cipela.

docKada korisnici počnu pretraživati pojedine vrste cipela želimo da završe na stranici potkategorije te vrste cipela. Ako počnu upisivati brojeve modela i pojedinačne proizvode želimo da se kao rezultat korisniku vrati odgovarajuća stranica proizvoda. Na svakoj od tih stranica trebat ćete uključiti i sadržaj oko samog proizvoda. To uključuje stvari poput imena proizvoda, propisno tagiranje fotografija, robusne i jedinstvene opise proizvoda, boje, veličine, cijenu, dostupnost ali i dodatne atribute koje obično povezujemo s proizvodima unutar web dućana.

Gledamo li prilike unutar samog koda i tu imamo mogućnost jasnije prikazati te atribute tražilicama korištenjem meta tagova. Naravno ne zaboravite uključiti svoje kategorije, potkategorije i stranice proizvoda u svoje XML mape stranica. Unutar XML mapa možete čak razvrstati svoje stranice po prioritetu i tako dodatno tražilicama dati ideju koje su najvažnije stranice na vašem webu.

Što više kroz strukturu, unutarnje linkove i meta podatke pomognete tražilicama u identifikaciji detalja o vašim proizvodima one će više vjerovati naporima vaših stranicama za pružanjem dobrog iskustva internet trgovine korisnicima. To će u konačnici dovesti i do toga da tražilica rezultate vašeg dućana prikaže visoko u svojim rezultatima pretrage.