Gradnja vanjskih linkova

wwwhrIzgradnja kvalitetnih povratnih linkova će poboljšati sveukupnu popularnost vašeg weba u očima tražilica ali i povećati njegovu ukupnu vidljivost na rezultatima pretrage. No sada mislite ono što većina ljudi u vašoj situaciji misli. “Kako uopće mogu nabaviti povratne linkove kada nemam kontrolu nad tim stranicama?” Dobra vijest je da do linkova možemo doći preko različitih izvora i uz pomoć različitih taktika. Za početak pogledajmo one najlakše. Prilično uobičajen a jednostavan način je upisivanje vašeg sjedišta u različite web direktorije, no ne zaboravite da oko tih prijava trebate biti jako oprezni.

Ono što nikako ne želite je kliknuti na jedan od oglasa koji za 2 dolara ili manje nude prijavu vaših stranica ne veliki broj web različitih direktorija. Na Internetu je jako veliki broj direktorija loše kvalitete i samo ih je nekolicina pouzdana. Dobar način za razlikovanje dobrih od loših direktorija je činjenica da u dobrim direktorijima uvijek postoji originalni urednički pregled vaših stranica kroz koji se utvrđuje hoće li vas pojedini direktorij prihvatiti ili ne. Ako je neki web direktorij spreman uvrstiti vaš link bez ikakve uredničke kontrole onda vjerojatno ne želite biti upisani u njega.

Vodeći direktorij u Hrvatskoj je www.hr, kontroliran od strane CARNet-a predstavlja jedno od najrelevantnijih mjesta domaćeg Interneta. Ako još niste svakako se prijavite u www.hr pod kategorijom u koju pripadate. Drugi način izgradnje linkova je obavještavanje drugih stranica o vašem sadržaju. Ključna je stvar kod ove taktike da morate imati kvalitetan sadržaj prema kojem ljudi žele linkati bez nagovaranja ili moljakanja.

U savršenom svijetu tražilica, netko pročita nekakav sadržaj i kaže “Hej pa ovo je tako fantastično dobro da moram domah linkati na to sa svojeg weba/bloga“. Ponekad odličan sadržaj sam sebi svojom kvalitetom pribavlja linkove, to je najbolji mogući scenarij. No postoje i trenutci kada to nije tako, biti će situacija u kojima ćete se trebati bolje potruditi i obratiti se nekome da vam pomogne. Korištenje vaših kontakata na društvenim mrežama može proširiti vijest o vašem novom sadržaju, no ne stanite samo na tome. Pokušajte pronaći stranice koje imaju sličnu publiku kao i vi.

Moguće je primjerice da postoji neki sveučilišni profesor koji na svom blogu piše o istoj temi kao i vi. Pristupite li tom profesoru i obavijestite li ga da imate sadržaj koji bi se mogao svidjeti njegovim posjetiteljima moguće je da ćete si tako osigurati kvalitetan i pouzdan link s vjerodostojnog izvora. Danas je također važno i prikupljati linkove s društvenim mreža. Iako službeno signali s društvenim mreža nisu dio Google algoritma kojim pozicionira stranice linkovi s društvenih mreža su sve važniji. Ljudi su društvena bića i u njihovoj je prirodi da dobre vijesti, odličan sadržaj žele podijeliti sa svojim prijateljima, kolegama i familijom.

Ako izgleda kao da pokušavam prevariti sistem, bolje je da to ne radim

Tražilicama su društvene mreže fantastičan signal koji im govori koji sadržaj ljudi doista vole, koji ih sadržaj stvarno i zanima. Zato iskoristite gumbe za dijeljenje sadržaja i svoj utjecaj na mreže u kojima sudjelujete kako bi si pribavili i proširili linkove ka svom sadržaju. Ne zaboravite da postoje i jako loši načini za prikupljanje linkova, možete čak biti i kažnjeni pa zato pripazite. Kao generalno pravilo primijenite “Ako izgleda kao da pokušavam prevariti sistem, bolje je da to ne radim

img_1430746396446Čak i ako se izvučete s nedopuštenim taktikama u početku, pitanje je vremena kada ćete biti uhvaćeni. Jednom kada vas uhvate posljedice mogu biti strašne i teško će biti sve to poništit. Pokušajte zamisliti da vodite svoj posao bez ijedne posjete s tražilica jer upravo je to ono što vas čeka ako primjenjujete nedopuštene taktike. Ne budite plijen kompanijama koje prodaju set od tisuću linkova svaki mjesec za 2 dolara. Ne razmjenjujte linkove s ljepuškastim stranicama koje nemaju tematsku vezu s vašim stranicama. Ne upisujte se u direktorije čija je jedina svrha da vam naplate 2 dolara mjesečno za spam linkove na spam direktorijima.

Kao i kod velikog broj drugih stvari, zdrav razum će vam biti od velike pomoći. Budući da se Internet stalno mijenja tako se mijenjaju i tražilice. Iako se dosta toga promijenilo tijekom godina utjecaj linkova na vaše pozicije je i dalje ostao jako velik. To je zbog toga što će kvalitetan sadržaj uvijek privlačiti linkove i dijeljenja. Kada gradite linkove ka svom sjedištu pokušajte upamtiti da je najbolje kada drugi za vas odrađuju SEO kroz linkanje i sheranje vašeg sadržaja, ključ je kao i puno puta do sada u kvalitetnom sadržaju koji korisnici vole konzumirati i žele dijeliti, takav sadržaj će vam uvijek osigurati nove linkove i nova dijeljenja.