Digital marketing plan

Kako sastaviti Digital Marketing Plan?

Možda i najveća prepreka pred kojom se poduzetnici nađu kada krenu razgovarati sa stručnjakom za internetski marketing je činjenica da ga uopće ne razumiju. No budite bez brige, često je nerazumijevanje obostrano. Zamislite što se sve desi kad njih dvoje sjednu i naprave Digital marketing plan.

Klasičan poduzetnik razmišlja u osnovnim ekonomskim modelima. Ono što poduzetnik bazično zna je da ako želi zarađivati više ima pred sobom dvije opcije, povećati zaradu po proizvodu i/ili povećati volumen prodaje.

  1.  povećati zaradu po proizvodu kroz:- povećanje cijene
    – smanjenje troška
  2.  povećati volumen prodaje kroz:- rast tržišta
    – rast vlastitog udjela u tržištu

Ako vam se sada čini da vam objašnjavam osnove ekonomije, u pravu ste. No samo zato kako bi vam pokazao da potpuno isti model funkcionira i u internet marketingu.

Kada kažemo “internet marketing” mislimo zapravo na “korištenje digitalnih kanala za promociju ili prodaju proizvoda ili usluga krajnjim kupcima ili tvrtkama”.

Kanala? Ok, to su:

Internet Marketing Kanali

  • SEO (Search Engine Optimization, optimizacija stranica za tražilice)
  • PPC (Pay Per Click, AdWords i Facebook oglasi)
  • E-mail marketing (newsletters, A/B testing, segmentacija)
  • Digital Display (AdWords, Facebook, GDN)
  • SMM (Social media, Facebook, Twitter, LinkedIn, Pinterest, G+, )
  • Mobile (CRM, ankete, lojaliti programi)
  • Analytics (remarketing, segmentacija, planiranje, mjerenje, konverzije)

Sigurno se pitate? “Trebaju li mi svi kanali?” Koliko to može koštati? Najbolje odgovore na ta i slična pitanja može vam dati:

Digital Marketing Plan – plan za provedbu digitalnog marketinga unutar organizacije.

Ukoliko nemate digital marketing plan, razmislite treba li vam.  Pronađete li da je odgovor potvrdan slobodno nazovite naš broj, rado ćemo ga sastaviti.

Znači, želimo li utjecati na cijenu proizvoda promatrat ćemo

  • konverzije prema kampanjama
  • stope konverzije
  • prihod
  • prihod po segmentima
  • up sell
  • cross sell
  • usporedbu po karakteristikama proizvoda.
  • natjecajno pozicioniranje

Pretpostavljamo da već imate on line kampanje, da netko već radi nešto, da mjerite konverzije, koristite najbolje trenutke za novu prodaju a sve to s budnim okom prema konkurenciji i njezinim aktivnostima.

Želimo li razmišljati o troškovima gledat ćemo

  • trošak oglašavanja
  • trošak na tisuću prikaza i cijenu po kliku
  • omjer prikaza i klikova na oglas
  • udio ponovljene kupnje
  • stopu napuštanja
  • cijenu usluge
  • analizu strategije nadmetanja konkurencije
  • trošak inventara i osoblja

Glave će nas doći taj mjerljivi marketing…

Upravo takvi komentari se čuju kada ljudima kažete “Od sad sve mjerimo.” Krenete li vodama internet marketinga, točno ćete znati koliko trošite na internet oglašavanje i koliko vas košta jedna prodaja, jedan kupac ili tisuću njih. Facebook oglasi, Adwords oglasi, sve su to jako mjerljivi sustavi.

Točno ćete znati koja je kuna otišla u vjetar a koja je dovela novog kupca i njegove prijatelje.

Želimo li znati nalazimo li se na rastućem ili padajućem tržištu koristit ćemo

  • proučavanje uzoraka pretraživanja
  • istraživanje ključnih riječi
  • istraživanje konkurencije
  • spominjanja unutar industrije
  • spominjanja unutar vijesti i feedova
  • društvena aktivnost
  • reach search, display, video i mobilnih oglasa
  • istraživanje geo lokacije
  • trendove stanovništva

Trendove ključnih riječi možete pregledavati kroz Google Trends. Ključne riječi, ukupni reach, demografiju i konkurenciju možete istraživati kroz Google AdWords. Posebno zanimljivu demografiju možete naći i ciljati preko Facebook-a. Što radi globalna ali i lokalna konkurencija reći će vam LinkedIn. Pozicije i impresije vlastitog weba možete gledati kroz Google Webmaster Tools.. No to je samo vrh ledenog brijega.

Koliki je naš udio u tržištu, market share će nam reći

  • konverzije
  • promet i impresije
  • konzumacija sadržaja
  • naš udio od ukupnih impresija
  • pratitelji na društvenim mrežama
  • udio novih posjetitelja
  • brandirane ključne riječi i fraze
  • spominjanja na društvenim mrežama

Znamo li koliko je ukupno velika industrija unutar koje poslujemo onda znamo i koliki je naš udio. No brzo možemo izračunati i ukupni broj mogućih impresija unutar jedne industrije ili pojedinog proizvoda ili čak sezone. Vrlo brzo saznajemo svoju veličinu i omjere prema konkurenciji. Te informacije su presudne prilikom planiranja naših internet marketing aktivnosti.

Propustite li se pripremititi, pripremate se propustiti. – Benjamin Franklin

Lansiranje, mjerenje, ugađanje i ponovo lansiranje internet marketing kampanja trebale bi biti definirane vašim Digitalnim Marketing Planom.

Vjerujem da ste do sada došli do istog zaključka kao i veliki broj poduzetnika koji već koriste internet marketing kanale, a to je  “Udio unutar tržišta i ukupni prihod možete povećati kroz istraživanje i pravilnu primjenu kanala internetskog marketinga“.

Želite li nas angažirati za poslove internet marketinga molimo nazovite telefonom ili ispunite gornji kontakt obrazac.