Alati za istraživanje ključnih riječi

Sada kad razumijemo osnove istraživanja ključnih riječi možemo početi koristiti alate. Iako na tržištu postoji veliki broj alata jedan od najkorištenijih je Google AdWords Keyword Planner.

Alat nam pruža brzi uvid u konkurentnost i popularnost nekog pojma, otkriva nam srodne pojmove, izuzetno je dobro prihvaćen od cijele SEO zajednice a u potpunosti je besplatan. Za korištenje ovog alata vam je potreban Google AdWords račun, možete ga potpuno besplatno otvoriti čak i ako ne planirate potrošiti novac na AdWords oglašavanje.

Jednom kada se nađete unutar AdWordsa potražite na padajućem izborniku Keyword Planner.

Prije nego što ukucate svoju prvu riječ za istraživanje primijetite da vam alat omogućava pretraživanje po cijelom svijetu ili po pojedinoj lokaciji. Lokacija možete jedna zemlja, više zemalja, grad, regija. Možete izabrati i jezik za svoje riječi. Možete čak koristiti i negativne riječi koje će dodatno rafinirati vaše istraživanje.

Rezultate možete filtrirati prema volumenu pretrage ili volumenu konkurencije. Prilikom istraživanja koristite oznaku “Koristi samo pojmove usko vezane uz” ili ” Only show ideas closely related to my search terms” ako sustav koristite na engleskom jeziku. Tako ćete dobiti samo najvažnije pojmove koji su vam potrebni kako bi shvatili cijelu grupu ključnih riječi koju promatrate i izbjegli riječi koje nam u ovoj fazi rada nisu bitne.

Kako bi stvari bile jednostavnije vratimo se našem iPhone primjeru, upišite u alat “maske za iPhone” i započnite pretragu. Sada nam alat kao rezultat vraća pojmove koji su vezani za naš upit. Sugerira nam koje su to druge riječi koje traže naši korisnici. Vjerujem da sada i sami uviđate koliko je Google Keyword Planner moćan alat bez kojeg bi istraživanje ključnih riječi bilo znatno teže.

Odlične su njegove opcije pretraživanja po pojedinoj zemlji ili vremenskom periodu. Možete točno saznati koliko ljudi zanima vaš proizvod, u koje doba godine, gdje više a gdje manje. Svoje ključne riječi možete u obliku .csv datoteke prebaciti u Excel.

Iako će vam se sigurno mogućnosti samog programa svidjeti trebate znati da je on napravljen za AdWords oglašivače a ne toliko za organski SEO. Svakako provedite što više vremena možete istražujući svoje riječi kroz AdWords, dobiti ćete jako puno korisnih uvida i ideja koje su vam potrebne za kvalitetno istraživanje ključnih riječi vaše branše.

Drugi dodatni, možda i bolji alat za istraživanje ključnih riječi je također jedan Google alat, Google Trends. Ovaj alat vam omogućava da u njega upišete jednu ili više riječi te promatrate interes za njima kroz vrijeme, lokaciju, kategoriju i vrste pretrage. Upišimo ponovo “maske za iPhone”.

Prva stvar koju ćemo vidjeti je grafikon popularnosti pojma kroz vrijeme. Ponekad će se u tom grafikonu nalaziti i linkovi ka vijestima za koje se pretpostavlja da su jedan uz uzroka popularnosti pojedinog pojma. Ako istražujete sezonske ključne riječi možete jako lijepo vidjeti raste li ili pada interes za vašim pojmom i kada. Možete uspoređivati dva pojma npr. “maske za iPhone” i “maskice za iPhone” i saznat ćete da su “maske” popularnije. Možete dobiti i odgovor na pitanje što je popularnije jednina ili množina nekog pojma. Upišete li “maske za iPhone” i “maska za iPhone” uvidjet ćete da je u ovom slučaju popularnija množina.

Jednom kada dobijete odgovore na svoja pitanja vratite se ponovo u AdWords alat za planiranje ključnih riječi i istražujte dalje. Ova dva alata su vam sasvim dovoljna kako bi shvatili pravila po kojima korisnici koriste tražilicu Google, kasnije ta pravila samo trebate primijeniti na druge grupe ključnih riječi i pojmova što će znatno ubrzati buduća istraživanja ključnih riječi.